Článek ze dne 19.10.2015
Internet zasáhl do života každého z nás a ovlivnil snad všechny oblasti moderního života. A tyto změny se pochopitelně nevyhnuly ani oblasti financí. Jak se vyvíjela nabídka online produktů z oblasti financí a půjček?
Pokud jste si chtěli půjčit peníze před nějakými 10 lety, nezbývalo Vám nic jiné než jít do banky nebo nebankovní firmy a požádat o půjčku. Internet sice existoval, ale většinu informací Vám stejně řekli až v bance. Pokud jste si potřebovali půjčit, a řadili jste se mezi tzv. problémové klienty - tedy měli jste záznam v registrech nebo nízký příjem, neměli jste jinou možnost než odpovědět na inzeráty na zastávce, v denním tisku nebo v lokálních inzertních novinách. Nezřídka se jednalo o inzeráty, které Vás vybízely k volání na čísla začínající 900 nebo po Vás požadovaly vysoké poplatky předem.
I když vyhledávače už nějakou dobu fungovaly, počet uživatelů byl poměrně nízký a vyhledat si reference na danou společnost nebylo příliš jednoduché.
V průběhu času se prezentace bank a nebankovních firem na internetu zlepšovaly, ale o skutečné online půjčce ještě nemohla být řeč. Z internetové stránky jste se sice dozvěděli informace, pro které byste jinak museli fyzicky dojít do kamenné pobočky, ale pro žádost o půjčku jste stejně museli vážit cestu, případně se část agendy dala vyřídit po telefonu.
Nicméně postupně se začaly objevovat i možnosti požádat si o půjčku online - mezi prvními většími společnostmi, které tuto možnost nabízely, byla například společnost Provident nebo Cetelelem, z bankovních společností to to pak byla GE Money Bank se svou Expres půjčkou.
Většinou se ale jednalo o půjčky, u kterých bylo potřeba dokládat výši příjmů, kontrolovaly se registry a v konečném důsledku Bylo stejně nutné dostavit se osobně k podpisu smlouvy o půjčce. Získání peněz tak bylo stále otázkou minimálně několika dnů.